Iscriviti subito!

Non perderti le ultime notizie e le promo speciali.

Effettua l'accesso o una nuova registrazione.
Ricerca avanzata  

News:

SMF - Just Installed!

Autore Topic: Problema Audio b450 Gaming Plus Max  (Letto 165 volte)

lorencmarkja97

• Newbie
  • *
Problema Audio b450 Gaming Plus Max
« il: 13, Aprile ,2021 , 09:45:23 »

Buongiorno,
mi scuso per la domanda, ho un grande problema con Realtek perchè non mi vengono rilevate periferiche audio di alcun tipo, ho scaricato e installato i driver dal sito della scheda madre ma purtroppo non funziona. Su Nahimic ho il messaggio che Nahimic non può essere utilizzato mentre su Realtek Audio Control ho 'Cannot connecto to RPC service'. Ho prova disinstallando e reinstallando i driver ma nulla non so proprio cos'altro fare ho seguito tutte le istruzioni sul sito MSI alla lettera...

lukeearthwalker

• Newbie
  • *
Re:Problema Audio b450 Gaming Plus Max
« Risposta #1 il: 23, Aprile ,2021 , 12:58:36 »

Ciao,

È necessario verificare se tutti i componenti del software Realtek sono installati in Device Manager. Ho installato una versione Realtek UAD Driver 6.0.9013.1

theronit5632

• Newbie
  • *
« Risposta #2 il: 30, Aprile ,2021 , 09:29:11 »

I would try to go back to basics as you may have some conflicts.

First, download the latest audio driver from the MSI website for your motherboard. Do not use MSI motherboard utilities, especially their Live Update utility, to do this. In fact, it uninstalls the LiveUpdate utility. It is actually DANGEROUS to use it to update the BIOS.

Uninstall Nahimic completely.

Uninstall all audio drivers and utilities that can be restarted. Upon reboot, Windows 10 will likely install and run audio on its default Realtek drivers; which should work well enough but the sound manager lacks features.

Install the latest MSI audio driver for your motherboard; again DO NOT INSTALL MSI LIVE UPDATE to do this! The driver you downloaded earlier will be a self-installing package, so you won't need it.

Do not install universal drivers from Realtek. While they work fine, the Sound Manager utility that MSI provides with their drivers is much better.

If you can get it to work well enough, try installing Nahimic, the latest version downloaded from the MSI support website. I never use it, I'm not even sure what it does, but it sounds weird and I really prefer a purer sound than gimicky.

theronit5632

• Newbie
  • *
« Risposta #3 il: 01, Maggio ,2021 , 07:00:08 »

Windows 10 will likely install and run audio on its default Realtek drivers; which should work well enough but the sound manager lacks features.  voice generator